article-new
کلیه مقالات آموزشی و علمی و جدیدترین اخبار مربوط به دستگاه اسپرسو

آخرین نوشته ها و مقالات آموزشی

تعمیر دستگاه اسپرسو

تعمیر دستگاه اسپرسو و سرویس آن

تعمیر دستگاه اسپرسو (repairs espresso machine)

تعمیر دستگاه اسپرسو یکی از مهمترین قسمتهای رسیدگی و سرویس دستگاه اسپرسو می باشد . اگر دستگاه اسپرسو ساز خود را به تازگی خریداری کرده اید و یا مدت زمان زیادی از آن استفاده می کنید ، در رابطه با تمیزکاری و جرمگیری دستگاه خود چه اطلاعاتی دارید؟

درباره تعمیر دستگاه اسپرسو چطور؟

آیا می دانید هر چند وقت یکبار دستگاه خود را باید تمیز کنید و نحوه ی تمیزکردن آن را می دانید؟

ما در این مقاله نکاتی را برای شما یادآوری کرده ایم تا با رعایت آن ها کیفیت و بازدهی دستگاه خود را بالا ببرید ، پس تا انتها همراه ما باشید .

اسپرسو نوشیدنی محبوب در دنیای امروزی است و اکثر افرادی که علاقه به نوشیدن قهوه دارند در خانه خود دستگاه قهوه ساز یا اسپرسوساز دارند .

دستگاه های قهوه ساز و اسپرسوساز همانند سایر وسایل برقی در آشپزخانه نیاز به مراقبت و نگهداری ، تمیزکاری دارند . درواقع برای سرویس دستگاه اسپرسو خود باید اقدام کنید.

برخی از این دستگاه ها به صورت خودکار عملیات تمیزکاری را انجام می دهند اما گاهی اوقات دستگاه برای کارایی بهتر نیاز به سرویس و جرمگیری  و یا در کل تعمیر دستگاه اسپرسو و یا سرویس دستگاه اسپرسو دارد ،که معمولا توسط تکنسین های متخصص در این زمینه انجام می شود .

تعمیر دستگاه اسپرسو

سرویس دستگاه اسپرسو

برای مراقبت و نگهداری بهتر دستگاه اسپرسو ساز خود به صورت روزانه سبد قهوه ، هدگروپ و پرتا فیلتر را تمیز کنید .

سرویس دستگاه اسپرسو بسیار مهم است. پاکسازی به این صورت است که ابتدا با آب داغ شستشو داده تا تفاله های باقی مانده از آن پاک شوند و با دستمال آن ها را بادقت تمیز نمایید و در پایان با حوله تمیز آن ها را خشک نمایید . توجه داشته باشید که تفاله های قهوه ای که به هدگروپ چسبیده اند را با استفاده از فرچه مخصوص آن پاکسازی کنید .

تعمیر دستگاه اسپرسو

تعمیرات و سرویس دستگاه اسپرسو

در اینجا به قسمتی از توضیحات وب سایت رسمی ویکی پیدیا اشاره می کنیم درباره تعمیر  و یا سرویس دستگاه اسپرسو که توسط شرکت نیکان اسپرسو مکانیک انجام می شود.

Home espresso machines have  increased in popularity with the general rise of interest in espresso. Today, a wide range of home espresso equipment can be found in kitchen and appliance stores, online vendors, and department stores. The first espresso machine for home use was the Gaggia Gilda.[19] Soon afterwards, similar machines such as the Faema Faemina, FE-AR La Peppina and VAM Caravel followed suit in similar form factor and operational principles.[20] These machines still have a small but dedicated share of fans. Until the advent of the first small electrical pump-based espresso machines such as the Gaggia Baby and Quickmill 810, home espresso machines were not widely adopted. In recent years, the increased availability of convenient counter-top fully automatic home espresso makers and pod-based espresso serving systems has increased the quantity of espresso consumed at home. The popularity of home espresso making parallels the increase of home coffee roasting. Some amateurs pursue both home roasting coffee and making espresso.

وجود تفاله اسپرسو ساز در فنجان

در حال نوشیدن اسپرسو هستید که ناگهان متوجه وجود تفاله در فنجانتان می‌شوید. آیا می‌دانید علت این مشکل چیست و برای رفع عیب اسپرسوساز در این مورد چه باید کرد؟ نگران نباشید؛ ما به شما علت‌های این مشکل و نحوه رفع آن را توضیح می‌دهیم. علت‌ این امر، خراب شدن سبدهای فیلتر اسپرسوساز است. برای رفع این مشکل، باید سبدهای فیلتر اسپرسوساز را چک کنید و درصورت وجود مشکل، آن را تعویض نمایید. بهتر است سبدهای فیلتر اسپرسوساز را به ‌صورت دوره‌ای جهت جلوگیری از خراب شدن تمیز نمایید.

Nikan Espresso Mechanic

کم شدن فشار دستگاه اسپرسوساز

خراب شدن واشرهای گروپ: بعد از مدتی استفاده از دستگاه اسپرسوساز، معمولاً واشرهای گروپ موجود در آن خراب می‌شود و نیاز به تعویض دارد. معمولاً واشر گروپ های موجود در اسپرسوساز بعد از یک سال استفاده، خراب می‌شود.

علت نشتی دادن آب از درون دستگاه اسپرسوساز

اگر متوجه شده‌اید که آب از درون دستگاه اسپرسوساز به بیرون نشت کرده است، برای رفع عیب اسپرسوساز باید لوله خروجی دستگاه را که آب از آن خارج می‌شود ، بررسی کنید؛ چون این مشکل معمولاً به دلیل بسته شدن، انسداد و پیچ‌ خوردگی لوله خروجی دستگاه اسپرسوساز ایجاد می‌شود.

نگهداری دستگاه اسپرسو

نکات مهم جهت نگهداری اسپرسوساز

در کنار آشنایی با آموزش تعمیرات اسپرسوساز ،بهتر است بدانید در نگهداری از دستگاه اسپرسوساز نکاتی وجود دارند که شما با رعایت این نکات می‌توانید مدت زیادی از دستگاهتان بدون نیاز به تعمیرات اسپرسوساز استفاده کنید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • بهتر است سبد فیلتر دستگاه اسپرسوساز را در هنگام استفاده با آب داغ بشویید. این کار باعث خارج شدن رسوبات موجود در دستگاه می‌شود.
  • آب فیلتر را به ‌صورت مرتب عوض کنید.
  • قطعاتی از دستگاه اسپرسوساز که قابل جدا شدن است، به‌ صورت دوره‌ای جدا و تمام آن‌ها را تمیز کنید؛ چون در هر بار استفاده از دستگاه، مقداری از اسپرسو در بین این قطعات باقی می‌ماند که به ‌مرور زمان این موارد باعث اختلال در کار دستگاه و نیاز به تعمیرات اسپرسوساز می‌شود.
  • دستگاه اسپرسوساز را بعد از هر بار استفاده خاموش نمایید.
  • هد دستگاه اسپرسوساز را به‌صورت روزانه تمیز کنید.
  • بهتر است مطالب مختلفی در مورد آموزش تعمیرات اسپرسوساز و نحوه استفاده از آن مطالعه کنید تا در هنگام خراب شدن دستگاه بتوانید عیب آن را تشخیص دهید و آن را برطرف نمایید.
  • بهتر است برای کاهش نیاز به تعمیرات اسپرسوساز، درون مخزن آن از آب تصفیه‌ شده استفاده کنید؛ چون آب شهری معمولاً سخت است و درون آن املاحی وجود دارد که به ‌مرور زمان این املاح، باعث تشکیل رسوبات و اختلال در عملکرد دستگاه می‌شوند.
  • برای تمیز کردن راه‌ آب دستگاه اسپرسوساز می‌توانید درون مخزن آب اسپرسوساز را با آب داغ و مواد شوینده پرکنید.
    در این حالت، درون فیلتر اسپرسو چیزی نریزید و دستگاه را در این حالت روشن کنید و اجاره دهید مانند روزهای قبل کار خود را انجام دهد.

چرا اسپرسو کف ندارد؟

تصور کنید که از بهترین قهوه اسپرسو استفاده کرده‌اید اما قهوه خروجی کف مناسبی ندارد. ممکن است خروجی آن به خوبی تمیزنشده باشد، اما اگر به تازگی آن را تمیز کرده‌اید، باقیمانده شیر ممکن است باعث گرفتگی خروجی شده باشد. برای جلوگیری از مشکلات این بخش همواره خروجی را تمیز نگه‌دارید.
البته اغلب اوقات مشکلات مربوط به کفی که از دستگاه خارج می‌شود، ربطی به خود دستگاه ندارد و “عیب یابی اسپرسو ساز ” نباید در بخش‌های درونی آن باشد، بلکه باید دلایل دیگری را بررسی کرد.

برای ایجاد کف مناسب باید از قهوه مناسب نیز استفاده کنید. اگر دانه‌های قهوه‌ای که استفاده می‌کنید سوخته باشد و مرغوب نباشد، کف ایجادشده نیز مرغوب نخواهد بود. همچنین اگر آب مصرفی خیلی داغ باشد یا برعکس اصلاً داغ نباشد، باز اسپرسو خروجی کف نخواهد داشت. اگر ایراد از آب و قهوه مصرفی نیست، احتمالاً فشار مشکل آن است. برای تست این موضوع یک شات قهوه تهیه کنید. یک شات به صورت ایده آل به زمانی حدود 20 تا 30 ثانیه نیاز دارد. اگر زمان موردنیاز برای تهیه یک شات اسپرسو کمتر از 10 ثانیه یا بیشتر از 30 ثانیه طول بکشد، شما با مشکلات مرتبط با فشار مواجه هستید. برای رفع این مشکل بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.